Raamatupidajana näen, et tihti ettevõtjad ei julge kulusid ettevõtte alla kanda, kuigi need on otseselt või kaudselt seotud ettevõtlusega. Põhjuseks tuuakse välja tavaliselt 2 argumenti:
- Kardetakse maksukohustust, sest nad ei ole kindlad, kas kulu on ikkagi ettevõtlusega seotud.
- Kulutuste eest on tasutud eraisikuna.
Ettevõtjana saad kanda firma kuludesse ostud, mis on otseselt või kaudselt ettevõtlusega seotud. Olenemata sellest, kas kulutuse eest on tasutud eraisikuna või ettevõtte alt. See tähendab, et saad teha sellised kulutused maksuvabalt ja odavamalt, kui eraisikuna.
Millised on aga ettevõtlusega seotud kulud?
- Kõik kontoriga seotud kulud: rent, kommunaalkulud, remondikulud, valve- ja koristuskulud, kontori köögi sisustus, joogivesi, tarvikud ja seadmed, kontorimööbel jmt.
- Kodukontoriga seotud kulud saad hüvitada mõistliku proportsiooni alusel kodukontori kasutamise eest (näiteks kommunaalkulud, internet). Saad hüvitada ka korteri üüri, kuid pead arvestama, et need väljamaksed tuleb deklareerida ja tasuda tulumaks. Lisaks saad kodukontorisse soetada töö jaoks vajaliku mööbli ja kontoritehnika.
- Sinu põhitegevusega seotud kulud: töövahendid, tööriided, tööriistad, masinad ja nende soetamise ning transpordiga seotud kulud, sh arvutid, printerid, mobiiltelefonid, tööks vajalikud programmid jmt.
- Kõik töötajate palkamise ja koolitamisega seotud kulud.
- Erialased koolitused, konsultatsioonid, konverentsid, sisseostetud teenused nagu assistendi, juristi, raamatupidamisteenuse ostmine, juhtimisalane coaching, erialane raamat jmt.
- Investeerimiskulud ettevõtte alt: Kui tegeled investeerimisega, siis võid kõik sellega seotud kulud panna ettevõtte alla. Seda nii aktsiate, kinnisvara kui ka muude investeeringute eest.
Kui sul on küsimusi seoses maksuvabade kuludega, siis broneeri konsultatsioon siin või kirjuta mulle: dina@lorairaamatupidamine.ee